недеља, 3. мај 2020.


Поштован шестаци,

Ове недеље ћете на РТС3  пратити час  „Културни и верски покрети у Европи почетком новог века“ и осим хуманизма и ренесансе учићете и о појави нове вере- протестантизма. Прочитајте у вашим уџбеницима лекцију „Реформација и противреформација“ на странама 194-198.

Домаћи задатак сте успешно урадили. Ево примера неколико ученичких одговора, које сам изабрала.
1.            Нацртај ленту времена са периодима средњи век и нови век и посебном бојом обележи период раног новог века.



2.            Нацртај каравелу.


3.            Наведи узрок и последице Великих географских открића.
Узрок: тражио се поморски пут до Индије јер су потребни зачини, а турска освајања су прекинула копнени пут. Трговачки копнени путеви су постали несигурни, а цена робе висока због великог броја посредника.
Последице: Ова открића су заувек променила изглед дотадашњег света. Европљани јасније сагледавају планету Земљу (Земља је округла, мапа света допуњена). Развила се трговина са новим континентом, а уместо средоземног мора и италијанских градова, главни трговачки путеви су на Атлантском океану и развијају се градови који су били или на обалама Атлантског океана или су имала водени пут до океана. Европљани су колонизовали откривене територије, дошло је до уништења индијанских цивилизација. Из Африке су црнци пресељавани у Америку и претварани у робовску радну снагу. Последица је и преношење биљних и животињских врста из Америке у Европу и обрнуто.
4.            Наведи три сликара ренесансе и њихова дела.
Леонардо да Винчи- Мона Лиза, Тајна вечера, Витрувијев човек
Микеланђело Буоанароти- Давид, Мојсије, Пијета, осликавање Сикстинске капеле
Рафаел Санти- Сикстинска Мадона, Атинска школа
Албрехт Дирер- Четири јахача апокалипсе
5.            Шта је мануфактура? Наведи пример.
Мануфактура је нов начин производње у радионицама у којима се радило ручно, али је посао био подељен. Сваки занатлија је радио један део производа.
На пример- израда капута- један радник кроји материјал, други шије предњи део, трећи задњи део, четврти рукав, пети ревере, шести џепове...

6.            Замисли да си Колумбо. Кроз излагање у првом лицу напиши шта знаш о њему и његовом путовању.

***
Кренуо сам из Гранаде, дванаестог дана месеца маја, исте године 1492 дошао сам у град Палос, луку на мору, где сам спремио три брода, два каравеле Пинту и Нињу и једну лађу Санта Марију.
Прва станица су нам била Канарска острва, а 9.септембра острво Јеро је остало иза нас и кренули смо у авантуру.
11. октобра два сата иза поноћи члан моје посаде угледао је копно. Заузео сам ту земљу у име Њеног Величанства и дао јој име Сан  Салвадор.

***
Ја сам Кристофер Колумбо, италијански морепловац. Сазнао сам за велика богатства у Источној Азији. Желео сам да стигнем тамо, али је путем свиле било опасно, а морски пут око Африке је био предуг. Имао сам идеју да пређем Атлантски океан и тако стигнем у Индију. У мојој намери помогла ми је краљица Шпаније и платила пут. Кренуо сам 12.августа 1942. са три брода: Пинта, Ниња и Санта Марија. Пут је био дуг и напоран са бројним потешкоћама. Након два месеца пловидбе моја посада и ја угледали смо копно. То острво је било наш спаситељ. Домороце које сам затекао назвао сам Индијанцима. Моја мисија је била испуњена.




Нема коментара:

Постави коментар