уторак, 31. март 2020.


Поштовани седмаци,
Пратили сте час на РТС3 о приликама у Београдском пашалуку уочи Српске револуције, као и о почетку и првим годинама Првог српског устанка.
Уколико сте га пропустили, можете га погледати на следећем линку. Прилике у Београдском пашалуку уочи Српске револуције

На часу је поменута и чувена шаљива сцена из „Камионџија“ Јаре полаже историју- осим да вас насмеје, ова сцена треба да послужи и да се подсетите да епске народне песме које говоре о Првом српском устанку имају више историјске истине него песме рецимо косовског циклуса, треба да их користимо као један од историјских извора, али не и да их поистоветимо са историјом.
Такође поменута је чувена телевизијска серија „Вук Караџић“ чије епизоде можете наћи и погледати на јутјубу. Наш земљак, чувени Вук Караџић је био савременик догађаја из Српске револуције, у њима је учествовао, њих је описао.




недеља, 29. март 2020.


Поштовани  осмаци,
Ове недеље ћете пратити на РТС3 два часа чија је тема Други светски рат у Југославији.
Подсећам вас да редовно водите „Речник кључних речи“ тако што ћете кључне појмове на крају сваке лекције преписати и дати објашњење за њих. У вашим књигама лекције су на странама од 175 до 183.
Тест „Краљевина Југославија и Други светски рат“ нису урадили сви ученици. Похвала за све који су приступили решавању теста, могу рећи да је било веома успешно. На овом линку можете погледати анализу одговора. Анализа теста

Поштовани петаци,
Данас  ћете гледати на РТС3 лекцију која говори  о Риму као светској сили старог века. У вашим уџбеницима лекција је на странама од 119 до 124. стране.
Током учења на даљину у својим школским свескама за историју редовно правите  „Речник кључних појмова“ тако што ћете кључне речи и кључне личности на крају сваке лекције преписати и дати објашњење за њих.
 На пример
Ханибал- војсковођа који је предводио Картагину у време Другог пунског рата
Гај Јулије Цезар-римски војсковођа и државник из 1.века пре нове ере.
Радите редовно и пишите датум када сте радили. Свеске ћу прегледати када то буде могуће.

Имате и први задатак који ћете ми послати да прегледам- Познате Цезарове изреке (напишите изреке, када их је Цезар  рекао, и у ком  моменту бисте ви могли да употребите неку од тих изрека у свакодневном животу). Рок за предају домаћег је 6.април. Сликаћете свеску са задатком и послати ми фотографију на мејл skolskikanal14@gmail.com или на вибер. Овај задатак можете урадити и као Word документ или Power point презентацију.

уторак, 24. март 2020.


Поштовани  седмаци,
„Eво мене, ето вас- ето нама рата с Турцима“, рекао је кнез Милош Обреновић у Такову 23.априла 1815. године. Тада је донета одлука о подизању Другог српског устанка. Узроци за подизање устанка су освета и велики терор који су Турци спроводили над Србима после Првог српског устанка и Хаџи Проданове буне. Погледајте кратку презентацију са кључним подацима. Други српски устанак
У вашим  уџбеницима ова лекција је под насловом Аутономија на странама од  137 до 141 стране.
Препоручујем да погледате одломак из документарно-историјског филма Кнежевина Србија 
Поштовани шестаци,
Област „Европа, Средоземље и српске земље у позном средњем веку“ ћемо систематизовати на следећи начин: изабраћете који домаћи ћете урадити, а потом уколико сте у могућности задатак откуцајте као документ или презентацију и пошаљите ми на мејл skolskikanal14@gmail.com - или пишите у свеску, фотографишите и пошаљите на мејл или на вибер.

Основни ниво знања-Опишите један манастир из средњег века- Како се зове и где се налази? Чија је задужбина? Које значајније фреске се налазе у њему? Уколико успете нађите фотографију тог манастира и залепите у свеску.

Средњи и напредни ниво знања: истражићете и написати рад о једној од следећих тема:
1)Српски деспоти
2) Кнегиња Милица
3) Косовска битка у историји и народном предању
4)  Споменици средњег века у Србији на УНЕСКО-вој листи светске баштине
Можете урадити и ППТ презентацију. Као полазна тачка у изради радова могу да вам послуже уџбеници, а потом истражујте на интернету. 
Рок за предају радова је 3.април 2020. године.

За знатижељне препоручујем да прелистају електронски часопис о манастиру Троноша. Седам векова манастира Троноша



недеља, 22. март 2020.


Поштовани  петаци,
Започињемо  са учењем нове наставне теме- Стари Рим.
Лекција коју ћете данас гледати на РТС3 говори  о оснивању и развоју Рима. У вашим уџбеницима лекција је на странама од 114 до 118. стране.
Током учења на даљину предлажем вам да у својим школским свескама за историју редовно правите  „Речник кључних појмова“ тако што ћете кључне речи и кључне личности на крају сваке лекције преписати и дати објашњење за њих.
На пример
Рим- град на Апенинском полуострву, основан још у старом веку
Енеја- тројански јунак, који је после пораза Троје дошао на Апенинско полуострво
Ромул- један од браће близанаца, по њему је Рим (Рома) добио име, био је први римски краљ

Радите редовно и пишите датум када сте радили. Свеске ћу прегледати када то буде могуће.


Поштовани  осмаци,
Ове недеље почињемо обраду нове области- Југославија у Другом светском рату. Жао ми је што ову област не могу ја да вам предајем, али сигурна сам и да ће вам бити занимљиви часови које пратите  на РТС3  (ове недеље имаћете два часа историје).
Поред тог припремила сам за вас један кратак видео о почетку Другог светског рата у Југославији. Погледајте!
Из историје ћете имати стални задатак- када се обрађује нова лекција, било да је слушате на каналу РТС или да вам је ја поставим на блогу –да у својим школским свескама за историју континуирано правите  „Речник кључних речи“ тако што ћете кључне појмове на крају сваке лекције преписати и дати објашњење за њих.
На пример
Тројни пакт- савез који су чиниле Немачка, Италија и Јапан у време Другог светског рата
Нирнбершки процеси- суђење нацистичким вођама у Нирнбергу 1945-1946. године 
Четници- припадници антифашистичког четничког покрета који је 1941. године основао пуковник Драгољуб Дража Михаиловић.

Редовно вођење оваквог речника послужиће вам у усвајању кључних појмова, на којима се често заснивају питања на завршном испиту, а мени као наставнику помоћи ће у оцењивању вашег напретка и нивоа савладаности градива. Радите редовно и пишите датум када сте радили. Све свеске ћу прегледати када то буде било могуће. 


субота, 21. март 2020.

Поштовани осмаци,
часови ликовне културе се премештају из учионице на учење од куће. Радови које сте предали пре прекида редовне наставе, биће прегледани и оцењени.

Многи музеји света отворили су своје изложбе за виртуелне посете. Ако имате времена и жеље прошетајте кроз Ермитраж у Санкт Петербургу и Народни музеј у Београду. Уколико имате свој предлог за виртуелну шетњу која вам се допала и хтели бисте да је препоручите, поделите линк у коментару.
Поставићу овде и нашу изложбу из школе:



четвртак, 19. март 2020.



Поштовани  седмаци,
Као  што смо у редовној настави имали два часа недељно- тако ћете имати обавезу да два пута недељно прочитате садржај или урадите домаћи задатак. 

Данас ћете добити задатак да урадите мапу ума Први српски устанак. Уколико сте у могућности фотографишите и пошаљите ми на мејл skolskikanal14@gmail.com  , а онима који не могу да пошаљу прегледаћу када се за то укаже могућност. Радите редовно и пишите датум када сте радили.



Поштовани  осмаци,
Као  што смо у редовној настави имали два часа недељно- тако ћете имати обавезу да два пута недељно прочитате садржај или урадите домаћи задатак. Нису још увек утврђени сви начини на које ћемо вас оцењивати. Контролни се одлаже док се не укаже могућност правичног тестирања. 
Час историје који сте пратили у среду 18.3.2020. у потпуности се уклапа у наш план. Утиске о часу или питања, колико их имате, можете поставити овде у коментарима. 
Данас ћете добити задатак да попуните један кратак тест- можете користити своје уџбенике или школске свеске приликом решавања. Други светски рат- систематизација- основни ниво знања.


Поштовани  шестаци,
Учићемо  о паду балканских земаља под османску власт.  У вашим уџбеницима лекција се налази на странама од 161 до 166 стране.
За почетак погледајте видео који сам припремила за вас. Пад балканских земаља под османску власт  На питања на крају видеа усмено одговорите, а уколико не знате одговоре, погледајте видео поново или их потражите у уџбенику. (Који турски султан је освојио Цариград? Када је Босна пала под турску власт? Где су владали Црнојевићи?)
Подсећам вас да током учења на даљину у својим школским свескама за историју континуирано правите  „Речник кључних појмова“ тако што ћете кључне појмове на крају сваке лекције преписати и дати објашњење за њих. Редовно вођење оваквог речника послужиће вам у усвајању кључних појмова, а мени као наставнику помоћи ће у оцењивању вашег напретка, као и залагања у раду и редовног извршавања обавеза. Увек напишите датум и урадите појмове.

Истраживачки задатак: Како је Херцеговина добила име?
(Појашњење: истраживачки задатак није обавезан за све, већ само за ученике који желе да га реше. Уколико сте дошли до решења, покушајте да га поставите у коментару испод овог поста.)

уторак, 17. март 2020.


Поштовани седмаци,
Циљ овог кратког текста је да вам приближи уређење устаничке државе.
Поновите, за почетак градиво са прошлог часа:
Када је почео Први српски устанак? На којој територији? Наведите најважније битке и ток устанка.

На челу државе као врховни господар и главни командант устаничке војске био је вожд. Ову титулу носио је Карађорђе.
Старешине нахија и кнежина, српске војводе и свештеници чинили су Народну скупштину. Скупштина се састајала више пута у периоду од 1804-1813. године.
На скупштини 1805. године је донета одлука о оснивању Правитељствујушчег совјета. Совјет је више пута преуређиван, да би од 1811. био поистовећен са владом коју чине министарства- попечитељства.
Истраживачки задатак- Ко је био први председник Совјета? Ко је био министар просвете?
Домаћи задатак- Одговорите у школским свескама- Како је била уређена устаничка држава?



Поштовани  шестаци,
На прошлом часу смо учили о Српској деспотовини и владавини кнеза и деспота Стефана Лазаревића, а овим путем научићете ко је наследио деспота Стефана и каква је била даља судбина српске државе. У вашим уџбеницима лекција се налази на странама од 155 до 160 стране.
За почетак погледајте видео који сам припремила за вас. Српска деспотовина На питања на крају видеа  усмено одговорите, а уколико не можете, погледајте видео поново.
(Који градови су били престонице Србије током периода деспотовине?
Ко је наследио српски престо после смрти деспота Стефана?
Од које две силе је зависила Српска деспотовина? Која од те две државе је представљала опасност по опстанак деспотовине?) 
За знатижељне препоручујем да погледају 3-Д анимацију шетња кроз Београд у доба деспота Стефана. Београд у доба деспота Стефана
Истраживачки задатак: Ко је била "Проклета Јерина"?
Током учења на даљину предлажем вам да у својим школским свескама за историју континуирано правите  „Речник кључних појмова“ тако што ћете кључне појмове на крају сваке лекције преписати и дати објашњење за њих.
На пример
Деспот Ђурађ Бранковић- наследио је деспота Стефана Лазаревића, био је деспот од 1427-1456.године
Смедерево- град на Дунаву, престоница деспота Ђурађа Бранковића



понедељак, 16. март 2020.

Поштовани ученици,
живимо у време које ће се изучавати у историји целокупног човечанства као период пандемије корона вируса.
Желим нам свима довољно разума и снаге да не паничимо него да се понашамо сталожено и у складу са превентивним мерама, да будемо друштвено одговорни и солидарни.
Шансе да победимо овај вирус су нам боље ако се понашамо одговорно и на тај начин останемо забележени у историји као заслужни за заустављање ове епидемије.
 Сматрам својим задатком и професионалном обавезом да на овај начин комуницирам са вама. Потрудићу се да објаве прилагодим вашем узрасту и интересовању. Од сутра, 17.3.2020. године, почиње учење на даљину. Део садржаја из историје моћи ћете да пратите на каналу РТС 3 према утврђеном распореду. Циљ овог блога је да вам буде подршка.
 Наставница историје Драгица Савичић